söndag 27 december 2015

Här har vi hunnit med massor!

Vi firade min födelsedag den 20de, då uppnådde jag åldern 44... tycker iofs inte att det är någon ålder men det är en herrans massa år.
Vi firade Yngstan samtidigt (hon fyllde 20 den 14de) och vi blev så fint uppvaktade av nära och kära.
Den 23e så handlade jag och min blivande man alla julklappar och julmat på 2,5 timmar utan att stressa det minsta och sen tillbringade vi kvällen med Yngstan och Nojsan och la in sill, rullade och stekte köttbullar, griljerade skinkan och klädde granen.
Julafton blev precis en sån jul jag vill ha, gröt på morgonen, folk ramlade in lite varteftersom, alla var här till Kalle och maten var klar precis när Kalle var slut.
God mat och fina julklappar hann jag med innan kroppen sa upp sig, men det kändes helt ok att ligga på sängen och höra alla.
Vi saknade Äldstan och Yngstan, men annars var alla här. Vi vart 14 st + hundarna, mysigt med fullt hus!
Juldagen hämtade vi upp Äldstan och sonens Farmor och Farfar och for till Äldstan och firade jul igen, med Yngstan och Story också, alldeles underbart!
Annandagen tillbringades i garaget då vi lagade Mellans (familjs) bil (Mellan är blivande mannes mellan dotter) som är på julbesök från Mora, och sen åt vi middag hos svärmor och svärfar.
En soft och skön jul!

Inga kommentarer: