måndag 19 januari 2009

Så här är det...

Jag mår av... en mängd olika orsaker inte särskilt bra just nu.
Livet har levt lite för mycket rövare med mig och jag är urusel på att be om eller ta emot hjälp.
Jag suger dessutom på återhämtning och att göra saker enbart för min egen skull.
Jag har börjat ta tag i det här nu... jag är precis i början av vad som kan komma att bli nåt bra. Jag har fortfarande motgångar, folk som inte lyssnar och som klampar på i gamla fotspår (eller på mig kan man säga) och man kan säga att jag gör så gott jag kan när jag ror detta monster (mitt liv) själv...
Men jag ska klara detta! Jag ska lyckas föra monstret i hamn!! Om jag så ska behöva be om hjälp att ro!!!
Jag känner mig avtrubbad, avstängd inuti... och nu har jag fått "på recept" att göra roliga saker... inte bara "ska och måsten". Inte det lättaste när varken kropp eller plånbok fungerar som dom ska... men man får ju göra sitt bästa!! Jag har tackat ja till både det ena och det andra... och ser faktiskt fram emot det på nåt sätt.... med skräckblandad förtjusning kanske!! ;)

Inga kommentarer: