fredag 11 februari 2011

Kände mig inte...

... särskilt snäll imorse när jag vart tvungen att jaga ut Yngstan och Den yngre bonussonen till fots i snöstormen till skolan... bussarna gick inte...

Det var också ett mindre företag att få ut hundarna... Max sprang och gömde sig varje gång jag öppnade ytterdörren och Nikki kissade precis nedanför trappen innan hon rusade in igen.

Jag hade ju tänkt vara ledig idag, men det resulterade i jobb hemifrån, jag tog en del telefonsamtal... kunderna är trots vädret väldigt förstående... tror förra vintern fick folk att förstå.

Äldstan kom upp nån gång mitt på dan, hon va ute och skottade till 6 imorse.
På eftermiddagen när det slutat snöa gick vi iallafall till affären och handlade, vilket inte va det lättaste på en oröjd gata.
Strax efter vi kom hem så sprack himlen upp och solen tittade fram! Så dags då!! Men då vart det plötsligt vackert ute.

Sent på eftermiddagen, snarare tidig kväll ramla till slut Karln hem efter 19 timmars snöröjning. Maten stod på bordet och han va social en stund... men sen vart han tvungen att ge sig och krypa ner i sängen... Imorrnbitti e det dags för jobb igen, fast garagesopning den här gången.... hoppas jag får upp Sonen!

Allt är iallafall klart för sänggång...

Inga kommentarer: