torsdag 15 maj 2008

Dom senaste...

... mornarna har sett... väldigt annorlunda ut här... och det har tagit på mig!
Tisdag och Onsdag skulle sonen ta bussen 05.39 för att vara på sin praktikplats 6.00 (på en större matkedja i bageriet)... han e seg att vakna och ska duscha och käka frukost på morgonen... vilket resulterade i att jag fick kliva upp 04.20... när han lite över en timme senare åkt gick jag och la mig igen... för att kliva upp 7.30... Första dan på praktiken... alltså tisdagen, hade dom gett honom fel information så han satt ungefär 1½ timme utanför fel dörr och väntade... (bara runt hörnet hade dom gått in men ingen hade ens brytt sig om att titta om han var där) så han åkte hem igen. Onsdagen gick bättre han va på rätt plats och gick in med dom andra... Väl inne pekade en kille på omklädningsrummet och sa:
-Där är kläder... väl ombytt i kläder i fel storlek fick han ett recept i handen med ordern:
-Baka
Utan att ha blivit runtvisad eller nånting. Han försökte efter bästa förmåga leta runt och varje gång han frågade om nåt fräste karln:
-Ska man behöva göra allting själv??
Så till lunchen gick han hem och tänker inte gå tillbaks... och jag kan inte klandra honom... vem som helst skulle ha svårt att finna sig i den situationen... och då får man också ha hans diagnoser i minnet... och att han faktiskt går i en klass för barn med särskilda behov...
Så idag skulle han åka till skolan och prata med studievägledaren, han skulle vara där kl 10... vilket innebär att han måste åka kl 9... vilket innebär att han måste kliva upp vid 8... åååå sovmorgon... Klockan typ 6.30 fick jag ett sms.. från äldstan:
-Mamsen, dags att kliva upp nu! Du lovade ju att hjälpa mig ner till bussen! puss...
Ååå... hon ska ut och paddla med skolan (naturkunskapen) och hade en Stor svart sopsäck med grejer som skulle med... Bara kliva upp å klä på sig, hjälpa henne ner till bussen... när jag vinkat av henne gick jag upp och la mig i hennes säng och sov till 8... jag skulle inte träffa Lena idag så jag hade ingen större brådska...
Men imorrn så e det dags igen... å som vanligt ska vi ta en fika paus under promenaden =)

Längtar till imorrn när yngstan kommer!!!

Inga kommentarer: