tisdag 6 maj 2008

Jag var hos...

...tandläkaren idag... kl 11... 13.30 va jag där igen, med yngstan... och imorrn ska jag dit med äldstan... jag kanske ska adressändra?

När vi var på väg ut genom dörren, jag och yngstan för att ta oss till tandläkaren tände hon taklampan i hallen... det lät som en mindre explosion... spännande....
När jag sitter hos tandläkaren ringer min son och säger att kylen är trasig... skyndade hem och kylen va ur funktion... Nu känner ju jag mitt hus och dess... mindre sunda el ledningar... så jag kollade givetvis proppskåpet... och självklart hade proppen gått när yngstan tände lampan... jag menar hallampan och kylen har ju så mycket att göra med varann... Kör jag torktummlaren när det är fuktigt i badrummet går huvudströmbrytaren OCH proppen till äldstans rum... låter väl logiskt? ... INTE... När dom kopplade in nya spisen här blev diskbänken strömförande... så dom fick koppla om den å då va diskbänken.... strömförande... tillslut tog jag hit en eletriker själv som mätte sig fram hur den skulle kopplas in för kablarna stämmer inte alls...
Kylen är iallafall hel... tur det för när den förra gick sönder hade jag ett rent he***te innan jag fick en ny... Va utan kyl i 2 veckor... kom hem från sjukhuset och hade akutopererats och hade ett minilitet lånekylskåp som knappt gick att komma åt...

Inga kommentarer: