måndag 10 december 2012

En alldeles ny dag...

... med samma problem som tidigare dagar.

På väg till jobbet upptäckte jag till min stora glädje att dom plogat och sandat trottoaren så jag slapp halka mig fram i dom moddiga bilspåren mitt i vägen...
Till min stora förvåning upptäckte jag när jag kommit ungefär halvvägs på sträckan att det var precis så långt dom hade gjort det...
Så det var bara kliva ut i gatan igen och hoppas på att det inte kommer en långtradare i allt för snabb fart... Varför bara ploga en halv trottoar??

Kom till jobbet och upptäckte att jag inte var uppkopplad mot nätverket...
Mina kära arbetskamrater hade inte märkt nåt alls...
Så med datasupporten i telefonen fick jag ge mig på att starta om våra servrar...
När väl det var gjort uppstod som vanligt synkroniseringsproblem i ekonomiprogrammet...
När det väl var löst hann jag väl kanske göra 8 fakturor innan min dator slutade prata med ekonomiservern...
Men ett telefonsamtal till supporten igen och en stunds knappande från hans sida var det löst...
Men då hade klockan gått och jag fakturerade så fingrarna blödde, men hann inte så långt som jag hade velat.
Och telefonen ringde i ett... och ett par granbeställningar på det.... Fast det är å andra sidan skönare att ha att göra än när grejerna står still och inte funkar.

Klockan 15.00 skulle jag infinna mig hos sjukgymnasten för akupunktur och massage, vilket jag också gjorde, otroligt nog med tanke på att jag kom lite sent från jobbet OCH höll på att bli överkörd av en buss...(ja jag var helt oskyldig och hade grön gubbe)

Väl klar hos sjukgymnasten hade jag ett gäng missade samtal från Karln.
Lite chockad då jag trodde han låg hemma och sov efter att ha klivit upp 3.30 imorse för jobb och mer jobb väntar inatt.
Ringde upp honom och han talade om att han hade blivit sen på jobbet och hade inte varit  klar förrens ca15.15 och då tyckte han att han kunde vänta in mig eftersom han visste att jag skulle vara klar 16.00 =)
Perfekt med skjuts hem! Han är så bäst!! =)

Nu sussar han så gott sen ett par timmar tillbaks och jag ska väcka honom vid 21 tiden!

Inga kommentarer: