söndag 13 januari 2013

Den här dagen...

... blev inte som planerat...
Klockan 9:53 imorse ringde Äldstan och berättade att Svärsonen blivit knuffad/misshandlad illa av en kille på krogen igår och kom hem och hade vansinnigt ont.
Nu pratar vi ont på en sån nivå så man inte står ut.
Ambulans tillkallades hela 2 ggr inatt men dom hävdade att det inte var nån fara, ta en alvedon och en ipren så går det över typ... och det var absolut ingen ide' att söka vård nånstans för där skulle han få samma svar.
Hon undrade hur mycket hon kunde stoppa i honom för han bara skriker.

En stund senare ringer hon igen och talar om att han svimmat.
Mitt råd var - åk in!!
Svärsonens föräldrar kom och hämtade upp honom men fick pga smärtan inte in honom i bilen så ambulans tillkallades igen.
Väl inne på sjukhuset efter undersökningar konstaterades att mjälten är skadad.

Strax före 16 får jag ett samtal att Äldstan vill att jag ska komma in, Svärsonen måste opereras.

Vi var bjudna på tvillingarnas kalas idag ( fyller 11 på måndag) ) så resten av familjen fick hålla ställningarna och jag tog en taxi till SÖS.

Väl framme fick jag träffa Robins trevliga syster och hennes lika trevliga man och släpade iväg dom för att äta! Äldstan trodde inte hon skulle kunna, men sjukhusvan som man är insisterade jag och hon fick i sig en hel del.

Sa hejdå till systern med man och gick upp och satte oss i anhörigrummet hon blivit tilldelad.
Försökte få henne att sova en stund vilket inte fungerade så bra men hon fick ligga och vila en stund iallafall.

Svärsonens mamma och Bonuspappa kom och så vart vi informerade om att nu var operationen klar. Mjälten borttagen!

Äldstan och Svärsonens mamma va inne och pussade på honom en stund och sen for vi hem allihop.

Eller jag for till kalasandet och blev mysigt uppassad av Svägerskan.

Nu ligger jag hemma i sängen och är glad att det gick bra, orolig för Svärsonen, orolig för Äldstan och riktigt jävla skitförbannad på ambulanspersonalen som var där inatt!

Inga kommentarer: