tisdag 8 januari 2013

For till jobbet imorse...

... migränen var med mig som en påträngande reskamrat med en obehaglig andedräkt.
Självklart var det 18 saker jag behövde göra på jobbet innan jag fick sätta fart med mitt.
Migränen blev värre och värre och illamåendet sköljde över mig som en sten vid en strandkant.
Tillslut gav jag upp, kände att jag behövde ett apotek!!
For till Spånga och gick på apoteket.
Stod sen på torget som nån jävla pundare och snortade i mig nässprayen.
Det gick förbi en riktigt nedgången A-lagare som tittade jävligt snett på mig, men jag bara log!
In på Ica och handla.
Försökte betala, kom på att jag inte fört över pengar från mitt andra konto - jag som precis vart på apoteket och köpt 4doser migränmedicin för 400 pengar...
Bara att le sött, kliva ur kön, tack gode gud för telefoner med internet!! och föra över pengar, kliva in i kön igen (lång kö) och betala.

Snart dags för nästa dos då den första inte tog riktigt...

2 kommentarer:

Titti sa...

Jävlar helvetes migrän.Go away and never come back.

Puss
Svägerskan

Plotta sa...

Skål!

Puss