tisdag 26 februari 2013

Problem löst!

Sonen ansökte om körkortstillstånd förra året.
Fick tillbaks ett brev att han behövde ett läkarintyg ang. ADHD och medicinering.
So far so good.
Sen började problemet.
Alltså inte ADHDn eller att han ej medicinerar, utan att hitta nån som kunde skriva skiten intyget.
Ringde stället han är utredd på, fick nummret till läkaren som var ansvarig.
Hon har telefontid 1 timme i veckan.
Det tog ett par veckor att få tag på henne.
Hon hänvisade mig till Vårdcentralen.
Vårdcentralen hänvisade mig till den privata sektorn (intygsutskrivande)
Privata sektorn beklagade sorgen och talade om att dom saknar kompetens (psykiatrisk) för att kunna skriva sånt intyg.
Tillbaks till att jaga tanten med den ofantliga telefontiden.
Fick tillslut tag på henne igen.
Människan hade rekordlång julledighet från mitten av December till mitten av Januari typ.
Blev då hänvisad till psykiatrin.
Kontaktade Psykiatrimottagningen i området där jag bor och fick beskedet att jag skulle få vänta några dagar innan jag fick svar OM det här var något dom kunde hjälpa till med.
Ett par dagar senare får jag ett brev med beskedet att -nej, dom kunde inte hjälpa mig men jag kunde vända mig till Läkarhuset Odenplan, körkortsmottagningen.
Hur som haver hamnade jag iallafall tillslut hos PR Vård där jag fick beskedet att sånt kunde dom givetvis hjälpa till med, kostar "bara" 3000 kr. Vi behövde bara skicka in utredning samt personligt brev.
Ringde och begärde ut utredningen.
Hämtade ut kopiorna nån dag senare, skickade in allting och väntade.
Blev uppringd förra veckan och fick en läkartid.

Var på besöket idag, en stunds samtal och sen ett OK, vi fixar intyget och skickar till transportstyrelsen.
Ett par månaders tragglande har äntligen nått sitt slut, hoppas vi, man vet ju inte om transportstyrelsen vill ha in nå mer sen!

Inga kommentarer: