fredag 1 november 2013

Min lilla hund skulle förmodligen älska mig aningens mer om...

... jag gav honom mat och godis oftare (den lille tjockisen) och om jag slutade ägna tid åt hans värsta fiende.
Han hatar dammsugaren, den ska dö helt enkelt.
Han har numera lärt sig att det inte är nån som helst ide' att attackera den för tydligen så anser matte att fienden är högre i rang och blir förpassad till skamvrån.
Numera springer han och gömmer sig i mitt sovrum när jag dammsuger.
Det rummet jag dammsuger sist.
När jag kommer in i sovrummet sätter han sig upp, stirrar på dammsugarn som om han telepatiskt försöker övertala den att begå självmord, stirrar sen på mig med en mycket besviken blick som säger:
-Hur i helvete kan du välja den Där före mig? Du måste vara rubbad.
Han springer sen ut ur sovrummet så fort dammsugarn är på behörigt avstånd så han kan passera den utan närkontakt.

2 kommentarer:

Titty sa...

Ha ha lilla Maxen
Svägerskan

Plotta sa...

Samma sak varje gång hehe