fredag 22 november 2013

Världen har blivit så liten...

... med internet, tv, tidningar har vi numera andra sidan jordklotet runt hörnet.
Jag förstår att folk blir stressade när dom matas med mord, ondska och katastrofer från världens alla hörn, visst finns det goda nyheter, ljuspunkter, men dom är inte ens i närheten lika många.
Människan är en ond, egoistisk varelse (givetvis med undantag)
Jag tar emellanåt semester från världen, inte för att jag inte bryr mig, för det gör jag, utan för att jag inte klarar av sorgen.
Jag har mycket åsikter om det mesta jag vet något om och om jag inte vet brukar jag ta reda på det, även om jag numera inte uttrycker så mycket åsikter i bloggform - been there, done that (började blogga på typ 90 talet då det hette dagbok)- för jag orkar inte med ständiga påhopp för att jag tycker något.

Just nu har jag lite semester från omvärlden, jag ser väldigt lite på tv, jag läser inte tidningar, engagerar mig väldigt lite i sociala medier os.v.
Jag har just nu massor att göra på jobbet, överbelastar min kropp mer än vanligt så jag koncentrerar mig på mig, på att andas, på att må bra, på att överleva.
Egoistiskt?
Ja kanske, men det är jävligt svårt att rädda världen när man är död.

Inga kommentarer: