torsdag 12 juni 2008

Så trött...

... på stöket här utanför, å nu är det sommarlov så det är 10 veckors konstant stök *suck*
Stoppade precis ut huvvet genom fönstret å gapa på 3 killar på busshållplatsen... som stod å tömde papperskorgen på grejer och kastade på 2 stackars tjejer på den andra busshållplatsen...
Den ena fick VÄLDIGT bråttom iväg och jag tror jag vet vem han är...
Va fan ska jag behöva uppfostra andras barn för? Jag har inte en enda gång sett en förälder här som har koll på sina barn... Själv är jag ofta ute och "kvällsvandrar", söker upp min son (det är han som "hänger ute" nu) och kollar vad han gör, oftast går han med mig hem... Vi pratar alltid om vad dom gjort och vad som hänt under kvällen och vi diskuterar om det var bra eller dåligt...
Jag har vart ut och pratat med barn här som inte är äldre än 12- 13 år mitt i natten... och det gör så ont i mig...
Det är jävligt lätt å knulla till sig barn... men att ta hand om dom och ta ansvar för dom är tydligen svårare...

Inga kommentarer: