måndag 18 augusti 2008

Sommarlovet...

... är över för yngstan... Skolan började idag 12.30...

Och hon börjar 7:an... känns som en stor snyftvarning här... 7:an... fan hon e stor nu!!!
Inte så att jag känner mig gammal eller får nån åldersnojja eller så.. jag trivs med att bli äldre... men barnen!!!*snyft* måste dom bli vuxna?? Vad ska jag gör sen då? när jag har vart mamma i så många år???

Måste ju också berätta om helgens tonårskonfrontation:
Jag sa till ett gäng ungdomar som kastade glas på gatan utanför, varav en tjej börjar argumentera... när jag går därifrån ropar hon hånfullt efter mig
-Du förresten... va det inte dig jag såg på Konsum för typ 2 år sen då du såg ut som Brittney Spears?
Varav jag ropade henne till mig och svarade
-Lilla vän, jag är snart 37 år gammal och har 3 barn... skulle det va en förolämpning?

Det borde finnas argumentation på schemat i skolan.....

Inga kommentarer: