fredag 9 januari 2009

Jag vill ha hem min maskin!!!

Snälla!!

Jag har ungefär världens sämsta morgonhumör... jag är också väldigt duktig på att behärska mig, men det är ansträngande.
Ungefär det värsta jag vet är när det inte "flyter på" på morgonen (strax efter tjafs och smaskande).
När jag kommer ner i tvättstugan är det 2 pers där... vi har alltså bara maskiner för ett hushåll i taget.
Den ena är den sist bokade personen från igår som tydligen har blöt tvätt som ska hängas och torktumlas... och den andra är en granne som kört 2 maskiner men som tar hem sin tvätt och hänger den. Första tvättiden är kl 7... och jag var där kl 7. Alltså min tid.
Nu har man ju rätt att efter sin torktid nyttja torkanläggningarna en timme... men jag vet inte om det verkligen gäller från tvättiden dan innan?
Nåväl, jag har iallafall inte lust med socialt umgänge vid den tiden... så jag stoppade in min tvätt och gick... maskinerna skulle ta 40 minuter.
Efter 40 minuter gick jag ner igen. Tog ur min tvätt, stoppade i nästa 2 maskiner och sen fick jag sätta mig och vänta.... på att få hänga min blöta tvätt... när jag har första tvättiden...
När en timme alltså kl 8.00) hade gått tog jag ur hennes saker ur torktumlaren och satte igång mina, sen gick jag över till torkrummet och plockade ner hennes tvätt där... och började hänga min.
Hon kom ungefär då... jag hoppas hon inte tog illa vid sig...
Men jag ville bara hem till mitt kaffe!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det nåt värre än tvättsutgor eller? Vi har också så att man får torka en timme efter sin egen tid. Men det är ju helt värdelöst. För en maskin tar ju aldrig en timme heller. Själv tycker jag att det är bäst att ha sina kläder vikta och klar när tiden går ut.. Kram

Plotta sa...

Precis!
Jag går aldrig över tiden... man är ju bara i vägen för nästa som kommer...
Men här har det alltid vart lite hur som i tvättstugan, på den tiden man bokade tiden genom att skriva upp sitt namn var det regelrätta krig... Tvättstugor tar verkligen fram det sämsta i folk.

Jag vill verkligen ha hem min maskin nu!!