måndag 5 januari 2009

Nu roar jag mig i tvättstugan...

... och plötsligt så minns jag exakt varför jag har tvättmaskin hemma...

Det är många år sen jag satte min fot i tvättstugan här... sist va nog när maskinen var sönder förra gången... Jag tror tillochmed att jag lånade min brors tvättstuga när dom renoverade badrummet...

Till min förvåning så har dom iallafall bytt ut den äldsta maskinen, den som man nästintill drog med handvev till en ny, fräsig, smäcker liten sak... men å andra sidan har dom tagit bort centrifugen... min bästa kompis!
Avfuktaren har dom också tagit bort och ställt dit vad jag tror är en äkta torktummlare... det va ju efterlängtat! Och det hederliga gamla torkrummet är kvar!
Så nu hoppas jag på att tvätten blir torr...

Men det är inte tvättstugan som är det jobbiga... jag tycker faktiskt om den... det är bärandet, kånkandet och vandrandet fram och tillbaks... Jag klarar det inte själv (om jag hade tänkt komma upp ur sängen imorgon) och alla här är ju så otroligt inspirerade att hjälpa till...

Inga kommentarer: