måndag 25 mars 2013

Jag är helt appropå ingenting...

... numera utesluten ur familjen sen ett par dagar tillbaks.
Jag är även störd och ska typ kölhalas...

Allt detta pga en liten spindel...
Eller, det var iofs en underdrift, det var en ganska stor spindel...
Den va faktiskt JÄTTE stor och uppehåller sig i vårt badrum.

Jag såg den, visade den för Yngstan och vägrade sen att varken släppa ut den (då kan den ju frysa ihjäl) eller slå ihjäl den (då dör den ju garanterat!)

Sen får jag väl skylla mig själv att jag var korkad nog att berätta om vår nya inneboende för resten av familjen. Eller egentligen är det ju inte mitt fel att dom råkade höra detta när jag berättade detta för Svägerskan (jag borde iofs insett att dom skulle råka höra det eftersom vi alla satt vid samma bord)

Jag försvarar mig givetvis med att jag vägrar döda medvetet (utom skadedjur som förirrat sig in i mitt hem, men även det med sorg)
Getingar som hälsar på ska släppas ut och ogräsrensning och liknande trädgårdsaktiviteter tar en evighet för mig för att jag måste rädda det ena krypet efter det andra som dyker upp och om en olycka sker måste begravning hållas!


Jag kan nog hålla med familjen om att jag kanske är aningens störd...

Inga kommentarer: