fredag 23 augusti 2013

Imse Vimse Spindel!

Vi har lite spindlar i huset, inte många men ett par stycken av div olika arter.
Jag har pratat om det här http://lottaskaos.blogspot.se/2013/08/precis-ovanfor-sanggaveln.html och här http://lottaskaos.blogspot.se/2013/05/ligger-inte-pa-plussidan-hos-familjen.html tex.

Idag mensstädade jag badrummet.
Behöver ju inte gå in på onödiga detaljer om det men tandborste, rotborste, nagelbandspinne, skohorn och tops användes bl.a.
I mitt badrumsskåp i en necessär låg en plastpåse med två tandborstar i, påsen låg jävligt väldans ehmm fult så jag tog upp den, och fick en spindel på insidan av mitt bara lår ( nej jag städade inte naken, jag hade shorts!) typ sån som är på bilderna jag länkat till, fast kanske inte riktigt så stor.
Jag är absolut inte rädd för spindlar, även om jag ogärna kelar med dom men blev lagom överraskad (och insidan av mitt lår räknas definitivt som kelzon) och skrek som en liten flicka. Såg sen att det var en spindel och sa då åt den att gömma sig fort för när jag mensstädar vet man aldrig vad som händer.
Sen såg jag den inte mer.
Men efter en sån kelstund känns liksom allt som kryp som vill kela.

På kvällskvisten fixade Karln popcorn och vi kröp er i sängen och tittade på tv (eller zappade mest för det var bara gammal skåpmat) När jag mumsar som bäst känner jag nåt kelsuget på armen.
Nämen, en spindel... inte samma som sist, det var iofs halvmörkt (porrbelysning) men det såg mer ut som en långben.
Puffade ner den på täcket, skakade täcket utanför ytterdörren (ja jag har en sån i sovrummet) kastade tillbaks täcket i sängen, kröp ner och nu funderar jag på om jag verkligen lyckades skaka av den, jag vill ju inte mosa stackarn inatt!

Inga kommentarer: