söndag 4 augusti 2013

Så fortsätter vi på förra inlägget.

Blir väckt vid halv 9 tiden på morgonen av en sjuksköterska (heter det så om det är en man?)
som givetvis vill ta mer blodprover.
Han tar det i höger hand (armvecken är ju sönderstuckna och upptagna av infarter)
Sen kommer nästa sjuksköterska (även denna en man) och vill bjuda mig på frukost, i form av ett nytt dropp.
Jag frågar då om han inte har ett som smakar bättre än det förra.
Han frågar vad som önskas och jag drar till med:
Oxfile'!!

Detta är vad jag fick!


Jag vill av hela mitt hjärta tacka hela personalen på avdelning 34 på St Görans Sjukhus för att ni var så underbara!
Jag vill framförallt tacka Johan, för Oxfile'n och för att han var så underbar.
Det var så skönt att ha någon att munhuggas med så man tänkte på något annat!
Tyvärr fick jag inte möjlighet att tacka honom personligen. Efter han gått av sitt pass fick jag informationen att det var hans sista. Han skulle börja jobba på ambulansen istället.
Där kommer han passa som hand i handske!
Hoppas dom har vett att vara rädda om honom!

Inga kommentarer: