söndag 15 september 2013

Påminnelse om mitt dåliga minne...

Vill återigen påtala mitt extremt dåliga minne, om det nu skulle va så att jag missat något eller nån känner sig bortglömd.

Vi kan ju ta idag som exempel.

Jag skulle in och duscha imorse.
Innan jag gick in i badrummet tänkte jag:
Jag måste klippa av mina två naglar som spruckit, ta fram en handduk och raka benen.
Så skuttade jag som en halvpigg 90 årig kanin in i duschen och kom på när jag tvättade håret och rätt smärtsamt slet av en nagel att jag glömt klippa av dom två spruckna naglarna.
Väl klar i duschen sliter jag upp duschdraperiet och kommer på att jag glömt ta fram en handduk.
Klafsade genom badrummet till skåpet och hämtade en.
Torr och väldoftande kliver jag in i sovrummet och ska klä på mig, kommer på att jag glömt raka benen... gör om och gör rätt!

Väl påklädd och klar var det dags att hoppa in i bilen för att åka och fira en god vän.
Först skulle Karln bara en sväng förbi tipperian. Det tar ca 5 minuter med bil från vårt hem och dit.
Precis när vi svänger ut på den lite större vägen utanför oss säger jag:
- Fan! Nu kunde vi ju tagit med oss födelsedagsherrns skor (som hängt i en påse i vår hall i flera månader)
Inga problem, sa Karln, när jag e klar på tipperian tar vi den här vägen tillbaks.
Tippandet gick fort, vi for igen, körde förbi avfartsvägen hem och då kommer jag på att:
-Fan! Nu glömde vi ju skorna iallafall (ja, Karln har ungefär lika uselt minne som mig)

Så illa är det! Och blicken jag ger folk som säger saker till mig som jag måste komma ihåg eller ber mig påminna dom om något betyder:
-Haha trodde du på den själv eller?? Men ingen verkar tolka min blick så vilket får mig att tro att jag måste öva lite på den!

Inga kommentarer: