torsdag 21 februari 2008

Läget just nu....

Ont, ont ont och mera ont, hade igår ett telefonsamtal med Försäkringskassan som gjorde mig arg, upprörd och ledsen och det resulterar ju givetvis i värk... så ser min sjukdom ut, eller ja... det är en del av den iallafall...
Vaknade imorse och huden kändes 3 storlekar för liten, varenda led i kroppen skrek och lår, vad, rygg, arm och ansiktsmuskler krampade... tack för den Försäkringskassan!
Så... vad var då detta samtal om... jo...
Jag ska på utredning om min arbetsförmåga... vilket jag är JÄTTE glad för. Jag har gjort sån förr och då blivit utdömd i tidigt skede... men nu är det dags igen. Glad och förväntansfull var jag tills jag fick hem alla papper... Jag ska på utredning i Vaxholm.... Vaxholm... VAXHOLM!!!
WTF... det tar typ 1½ timme att åka dit (eftersom jag inte är begåvad med körkort) och 1½ timme hem... Bara resan kommer ha ihjäl mig!
Så jag ringer försäkringskassan och försöker lösa problemet och damen jag pratade med va bara dum...
-Du måste göra den utredningen Försäkringskassan anvisar!
Fint.. sparka undan benen för mig innan jag ens fått börja... sabba mina chanser bara... *suck*
Hon ringde iallafall upp mig efter 10 minuter och erbjöd mig Taxi (vilket iallafall är ett bättre alternativ) och idag fick jag mitt kundnummer.
Så, på måndag är det dags!! Håll alla tummar och tår ni har att det går bra och att jag överlever!!

Har Msn:at en stund med Mita, min allra goaste Mita... om hon bara visste hur mycket hon betyder för mig! Jag hoppas att jag visar henne det och att hon förstår vilken underbar männsika hon är! Hon är guld värd!!

Fick ett mindre kul samtal från min syster... eller, det är alltid kul när min syster ringer... men hon hade tråkiga nyheter... dom berörde inte mig direkt, men henne och hennes familj...
Fan! skit skit skit... jag hade verkligen hoppats på en bättre utgång, det är dom värda allihop där ute i skogen... Jag vill inte att hon ska ha motgångar, bara massa medgångar!!

Äldstan va på arbetsintervju igår, en utsållande intervju inför den stora intervjuen, dom skulle höra av sig och jag hoppas hon "går vidare". Dom letar lägenhet, hon och pojkvännen... jag hoppas dom får en snabbt... för deras skull... själv gråter jag och undrar vad som hände med min bäääääbis!! *snyft* Hon fyller 19 snart, när jag va lika gammal som henne väntade jag mitt andra barn...

Nä.. dags för kaffe.. återkommer later!

Inga kommentarer: