fredag 26 december 2008

Morr!

Egentligen så är inte december min favorit månad.
Jag har många anhöriga som gått bort i december.

Nyårsafton är inte heller nån större favorit, när jag var 11 år skiljdes min mamma och pappa... på nyårsafton.
Pappa talade om att han hade träffat en annan och gick... Han var förövrigt inte mannen med den bästa tajmingen...

Vad jag mer har problem med denna månad är dessa förbannade smällare och raketer som det i flera veckors tid roats med...
Tonårsgängen här verkar ha en obegränsad tillgång till skiten och det smälls och pangas hej friskt.
Häromdan efter ett ihärdigt smällande utanför mitt vardagsrumsfönster drog dom av en redig raket i telefonkiosken på torget.
Idag var dom bilburna och stannade till och sköt en raket mot min dotter (äldstan) och en annan stackars tjej på busshållplatsen. Rakt emot dom... och sen fort därifrån.... mycket moget.
Som extra grädde på moset e stora hunden skotträdd... så så fort det smäller rusar hon upp och skäller som bindgalen. Känns ju riktigt smutt att behöva tillrättavisa sin hund för att ett gäng idioter inte har vett i huvudet. Idag har det väl under den tiden jag vart hemma hänt runt 50 ggr... bara idag...
Ute funkar det lite bättre, men hon blir nervös och stressad...

Nu går jag och lägger mig, det är ca 20 minuter sen jag sist hörde av nån raket så jag hoppas att det e lugnt för idag....

Inga kommentarer: