söndag 28 december 2008

Ja jag vet inte...

När jag var ute med hundarna så kom vi gåendes på en gångväg. Den är ganska bred. När vi närmar oss en "tre korsning" så kommer det en tant cyklandes mot oss från höger. Hon håller till sin höger och eftersom vägen svänger så va det för mig naturligast att hon fortsatte på sin höger. Mina hundar går fot precis brevid mig på min vänstra sida. Jag håller mig i mitten ungefär, hon har god plats att passera mig på min vänstra sida och den cykeln som kom strax bakom mig hade god plats att passera på min högra sida. När tanten är mitt i kurvan bestämmer hon sig av nån anledning att byta sida... så hon håller nästan på att köra på mig (och cyklisten bakom träffade mig nästan också när han tvingades byta sida) När tanten passerar mitt framför näsan på mig fräser hon - Herregud, gå mitt i vägen!!!
-Ja, svarade jag högt och glatt, och du cyklar mitt i vägen!

2 kommentarer:

Wolfe sa...

SLÅ!

Plotta sa...

Menne då... du e så våldsam vännen... eller... alltså... jag såg framför mig hur jag strimlade henne med ett gem och ett hopprep... MEN jag gjorde det inte!!!