lördag 3 januari 2009

Dagen började bra...

... men sen fortsatte den... inte riktigt lika bra.
Jag har just nu en rädd liten hund som springer runt och gnäller...
Eller... han vill förmodligen gå ut och ge igen... Han tror ju att han är en STOR hund.

På morgonpromenaden blev vi pårusade av en hanhund, som var lös... jag vet inte riktigt vad det var för ras, men storleksmässigt låg han nånstans mellan mina hundar.
Nikki löper och han ville på...
Max ville INTE att han skulle på.
Max morrade en gång och då flög hunden på honom.
Man kan lugnt säga att tumult utbröt... och ägaren som kom springandes visste inte riktigt hur han skulle göra.
Det hela resulterade i att Max fick ett litet sår på hakan och har ont åt bakdelen...
Den andra hunden blödde lite vid läppen, jag vet inte om det var MAx eller om det var Nikkis tass...
Och jag fick en fläskläpp, ett brännhål i min jacka och lite brännt hår av den andre ägarens cigarett och 200 kr...

Å jag som precis hade varit på bankomaten...

Inga kommentarer: