söndag 5 maj 2013

Den här årstiden...

... känns det mest som jag bloggar om när jag stiger upp på morgonen...
För att vara helt ärlig så känns det som det är ungefär det enda jag gör och resten av dagarna tillbringas i dvala.
Igår klev jag upp kvart i sex, imorse (lite bättre) kvart över sju.
Den här årstiden består också av mycket markarbete eftersom större delen av familjen jobbar typ hela tiden, den här årstiden består också av mängder med tvätt (garagesopning och sandupptagning genererar smutsig tvätt!)
Igår for jag med Svägerskan och hämtade hennes köksgolv, vart sen medbjuden på en eftermiddagsöl men tackade nej.
Eftersom jag hade gjort allt som behövdes göras hemma kändes en eftermiddag med en bok som himmelriket!
Äldstan och Yngstan for på bio så jag hade dessutom huset för mig själv!
Lite senare ringde Äldstan och frågade om jag ville komma in till stan och dricka lite öl med henne.
Tackade nej även den här gången och ägnade sen kvällen åt middag, läsa ett par sidor, somna i sängen med kläderna på och oborstade tänder.
Vaknade imorse.

Den här dagen blir lite annorlunda.
Malin smsade imorse och frågade om jag ville vara barnvakt i eftermiddag och det kan man ju aldrig tacka nej till!
Fast tröttheten ikväll lär ju va som den brukar och lite till!

2 kommentarer:

Titti sa...

Säger bara The Spain och där går ingen upp före 10 hi hi

Pussar
Svägerskan

Plotta sa...

Ja!! Som jag längtar!!