torsdag 16 maj 2013

Efter en mycket trevlig...

... kväll med Lillebror kom jag hem lite senare än vad jag brukar göra när vi går ut och äter Lillebror och jag.
Men jag var iallafall hemma innan midnatt!
Karln säger då att han har ställt sin väckarklocka för han har ett viktigt möte på förmidagen och litar inte på att jag kommer upp.
????
Som om jag brukar försova mig?
Så jag ställer klockan på 06.46 (han har ställt sin på 07.00)

Jag vaknar 05.59 och tänker
- Helvete, varför har inte klockan ringt?
Kastar mig upp för trappen, riggar kaffebryggaren och kommer på att jag är 1 timme för tidig...

Kröp ner i sängen, slumrade till klockan ringde, fixade frukost som serverades 07.03...
Klockan 8 behagade Karln slå upp ögonen och förklarade att han visste att det skulle ta tid för honom att vakna så han hade tagit i med god säkerhetsmarginal när han ställde sin klocka...

Inga kommentarer: