måndag 13 maj 2013

Sms:ens dag.

Jag brukar smsa en del, föredrar det framför telefonsamtal om jag bara har något kort att avhandla.
Idag under ett par timmar gick min telefon varm av sms.

Det började med ett namnsdagsgrattis i efterskott från mina föredetta, föredetta svärföräldrar (äldstan och sonens farmor och farfar) kvart över åtta imorse

Sen inkom
"Nyansad"
9.04 imorse, av en kvinna (som får ge sig till känna om hon känner för det)
Och det som dök upp i mitt huvud var
-Va? Har hon rakat sig på jobbet??
Vi har inte rett ut detta än...

Sen skickade jag ett grattis på födelsedagen till min föredetta svärmor (Yngstans farmor) och fick ett jätte tack tillbaks.

Skickar sen ett sms till Lillebror som inte svarar för vi behöver en inhoppare ikväll.
Han ringer upp och jag lovar att återkomma om tid.
Ett par minuter senare smsar jag tid och plats.
Smsar sen hans nummer till personen som ska hämta honom.
Han smsar tillbaks och frågar vad han ska med Lillebrors nummer till.
Smsar snabbt och ber honom ringa Tomas för närmare förklaring.
Smsar Lillebror och talar om att Personen som ska hämta honom har hans nummer och hör av sig.

Får sen ett sms av Äldstan -
"Grattis i efterskott på namnsdagen för faan!! :p
Läste igenom din blogg & ville bara säga att jag fnissat, skrattat högt (jag är ensam hemma) & gråtit!
Du är världens bästa å finaste mamma! "
Och får då svar från Lillebror -"Det blir super"
Jag och Äldstan messar sen fram och tillbaks om ditten och datten(spindlar och cardigans osv)
Och under tiden messar jag min föredetta, föredetta Svärmor (Äldstan och Sonens farmor igen) och gratulerar henne på namnsdagen. Och messar samtidigt Yngstan och påminner henne om hennes farmors födelsedag.
Messar vidare med äldstan om koraller och sånt och får då svar från föredetta, föredetta svärmor som tackar så mycket.
Passar då på att messa Lillebror och tala om att han är en pärla. Och då ramlar ett sms från Yngstan in där hon talar om att hon redan grattat farmor.

Här ungefär blir det ett uppehåll i smsandet som sen återupptas lite senare när Äldstan tackar ja till middag imorrn, hon vill ha korvstroganoff, vi diskuterar lit fram och tillbaks om julgranen som dom ville ha och elda som dom nu inte kan ta hem för att dom åker motorcykel, jag fotade mitt trasiga eluttag och frågade om man kunde få en utan tejp.

Sen mmsade jag en bild till sonen, svarade på ett sms från Malin och nu är jag trött i tummen!

Inga kommentarer: