tisdag 25 november 2008

Min högra strumpa...

... e blöt... jag klev just i nåt blött i hallen...
Eller nåt blött... det är smält snö från alla skor innanför dörren... och bristen på dörrmatta...
Jag vart tvungen att kassera den för ett par veckor sen och har inte kommit iväg för att köpa en ny...

Kom nyss hem från affären. Sonen med flickvän gjorde mig sällskap.
Sonen frågade om han kunde köpa pucko (-ja för dina pengar)
Sen frågade han om gifflar... då sa jag nej, har inte alltför mycket kontanter på mig och tyckte det va viktigare med mat (Jag har inget betalkort- av egen fri vilja).
Sonen (som i omgångar praktiserat i affären hemma) beklagade sig då till D som jobbar där och som aldrig missar en chans att munhuggas med mig...
-Nej jag vet, säger D, hon säger alltid nej, jag har aldrig hört henne säga nåt annat än nej!
Och jag tittade på honom, tittade på sonen, tittade på honom igen och pekade på sonen med hela handen och sa:
- Här ser du resultatet av att jag säger ja...
Sen gick jag till kassan... och hörde honom säga
-hahaha ja, nu förstår jag varför hon säger nej.

Inga kommentarer: