lördag 13 april 2013

Jag mensstädar!

Nu undrar ju några kanske vad det är.
Det är en åkomma som om man lider av den är man extremt medveten om det.
Precis före mens får man helt enkelt städmani.
Och nu menar jag inte vanliga damma, dammsuga, torka golven städning.
Vi pratar knäskura golv och göra rent element med tandborste typ.
Man är ungefär överallt samtidigt, huset ser ut som en tornado gått igenom det och du ligger på alla fyra och gnuggar frenetiskt på en liten fläck i ett hörn.
Mensstädning utförs helst (och oftast) när man är ensam hemma, eller om resten av familjen är upptagen i ett annat rum ett par timmar framöver, annars finns risken att dom ser till att man blir inspärrad.
Jag har fört vidare denna åkomma till äldstan, det var trist att hon flyttade hemmifrån för satan i gatan vad rent vi hade det hemma när vi båda hade mens samtidigt!

Så, idag mensstädar jag, kroppen börjar säga ifrån så jag får snart runda av det här och fira mitt rena vardagsrum och min rena hall med en kall!

Inga kommentarer: