torsdag 25 april 2013

När man jobbar tillsammans med sin sambo...

... kan det ibland bli lite... låt oss säga korvigt.

Jag och Karln jobbar på samma jobb (ett företag han tidigare ägt)
Han har även ett gäng andra företag som jag inte alls har med att göra.
Ett av hans företag och det företaget jag jobbar åt samarbetar en hel del med bla vinterunderhåll och sandsopning.
Jag är alltså min sambos sekreterare på mitt jobb (utöver mina andra arbetsuppgifter), min sambo är dessutom underentreprenör åt företaget jag jobbar åt. Företaget jag jobbar åt är underentreprenör åt min sambos företag och vi lever tillsammans.
Vi har ganska mycket att göra med varann dygnet runt.
Det funkar alldeles strålande.
Men ibland blir det som sagt lite korvigt.
Det är inte alldeles enkelt så här på våren efter en lång vinter, sandsopning och garagesopning typ 15 timmar per dygn, jobb 7 dar i veckan samt administration på det. Man kan säga att han är lite sliten.
Som idag tex.


Jag var på vårt jobb, Karln på sitt jobb.

Karln pratade i telefon med vår VD.
Jag informerade via VDn att jag skulle ringa upp Karln om ca 3 minuter för jag hade lite grejer att stämma av med honom.
VDn vidarebefodrade och informerade sen mig att Karln skulle gå och pissa och ringer upp efter det.
20 minuter senare misstänkte jag, eftersom Karln inte har prostataproblem, att han hade glömt bort mig så jag ringde upp.
Karln drog igång omgående och behövde hela sopplaneringen uppläst, div telefonnummer till div kunder och efter han fått det försökte han avsluta samtalet.
Jag påpekade då fint att jag ringde honom för att jag behövde få tag på honom, inte tvärtom (jag är inte SÅ  synsk!) Varpå han blir stressupprörd på ett sätt bara han kan och talar om att han har minsann inte tid och måste få göra en sak i taget.
Så jag avslutade samtalet i glad ton och bad honom ringa mig när han hade tid men tänkte att jag måste kidnappa honom och hålla honom sövd en vecka för nu har det fan brunnit nånstans.
När han sen ringde upp ett par timmar senare var mina ärenden löst på ett par minuter, iofs utspritt på 2 samtal oss emellan.
Vid hemkomst mobbade jag honom lite för det här, nu tycker han att jag är elak??

Inga kommentarer: