måndag 29 april 2013

Morgonrutinerna...

... i detta hus är alltid lite förvirrande så här på våren (även på vintern, och en stund på hösten)

Det är upp olika tider ofta så tidigt så man gråter.
Jag gör ju alltid frukost till Karln när han ska jobba, och jag säger även till sonen att kaffet är klart om han ska upp.
Väcka sonen är alltid väldigt spännande tex igår morse yrade han om nån stol och när jag inte fattade va jag pinsam, imorse var han klarvaken och satt upp på ca 1,2 sekunder.
Förra veckan klev jag upp 05.16 må-fre och 06.46 lö-sö.
Idag fick jag sova till 07.46 och imorgon 07.26.
Torsdag blir jätte tidig och helgen erbjuder iallafall inte på någon sovmorgon.
Jag har dessutom inte vett att gå och lägga mig i anpassad tid utan går alltid och lägger mig lika sent varje kväll (nattmänniska)
Däremot försover jag mig extremt sällan (därav jobbet som väckarklocka) och hur lite jag än sovit brukar jag vakna till ett tag innan klockan ska ringa.
Problemet är att det är så olika tider så under den här perioden vaknar jag första gången vid 5 tiden (vilket e trist om man inte ska upp då) och sen ungefär en gång i halvtimmen tills klockan ringer.
Av nån anledning får jag alltid för mig att jag försovit mig när jag vaknar och sliter tag i klockan och upptäcker att jag kan slumra en stund till... Och det fick jag göra imorse, i nästan 3 timmar... med ungefär 5 stressade uppvaknanden till...

Inga kommentarer: