torsdag 25 april 2013

Jag tycker inte om folk!

Eller, folkmassor kanske man ska säga... fast det behöver inte vara särskilt många för att irritera mig.

Ta bara en sån sak som en busskö.
Jag är alltid ute i god tid när jag ska nånstans, mest för att jag inte är så snabb.
Jag är oftast först på busshållplatsen, som sen fylls på.
När bussen kommer händer sen något mycket spännande. ALLA ska på först. Utom jag då, jag tycker inte om närkontakt med främmande människor och jag vet att jag hinner.
Jag stör mig inte på att jag som var först kommer på sist, jag stör mig på att alla verkar tro att bussen kommer avgå utan dom och dom får stå kvar med långnäsa på hållplatsen. Jag stör mig på att folk visar så extremt lite hänsyn till varann.
Jag blir liksom generad å deras vägnar över hur dom beter sig.

Likasamma med folk som på allmän plats, gärna på ett ställe där det rör sig mycket folk, helt plötsligt stannar... gärna mitt i utgången från tex affären för att dom ska kolla på sitt kvitto, eller ställer sig mitt i gången på affären, gärna med vagnen eller korgen på tvärsen brevid sig för att prata med sin granne som står precis lika välplacerad...
Självklart vill jag stå och vänta på att du blir klar, eller springa runt halva affären så ni får fläska ut er under pratstunden... pinsamt, ouppfostrat!

Eller folk som går med näsan och pekfingret i mobiltelefonen... gärna när man kliver av tåget så alla bakom får trampa ordentligt på varann för man måste ju gå i sloooow moootion när man leker med mobilen.
Häromdan va jag tvungen att runda en kille som stannade mitt i gatan (där det är grön gubbe ungefär lika länge som det tar att gå över gatan i rask takt, givetvis vältraffikerad) för att nåt på telefonen uppenbarligen var viktigare än livet.

Jag undviker i största möjliga mån rusningstrafik, fast jag har upptäckt att det i kollektivtrafiken iallafall flyter på bättre och
det verkar inte finnas lika stort utrymme för idioti (det är ju som att va i vägen för en flock skenande djur på savannen.
Problemet är ju att man måste vara så nära inpå den här flocken, instängd i en liten tågvagn/buss eller liknande.
Har jag nämnt att jag är väldigt luktkänslig också?


Inga kommentarer: