fredag 19 april 2013

Somnade på soffan!

Drömde en konstig dröm.
Vi åkte tåg från hus till hus och hade värsta festen.
Alla jag typ känner/har kännt var med.
Nya ansikten poppade upp hela tiden.
Det hände massa grejer och tillslut kom vi till ett hus och klev in.
Tydligen va det min mammas hus. Min styvpappa satt i soffan och det var folk överallt.
Stoppade in huvudet i ett stort bondkök och där satt min mamma vid ett köksbord och skrev en inköpslista.
Hon såg trött och sliten och arg ut (min mamma var sällan arg) och jag frågade hur det var och hon sa att hon hade haft en dålig dag på jobbet.
Jag frågade om jag kunde hjälpa henne med något och det behövdes inte.
Jag frågade sen om det var ok att ungarna badade eftersom vårt badkar va trasigt????
Varpå hon svarar -
Ja självklart! Men dom fixar väl det själv?
Jag frågar vad dom fixar själv och hon svarar-
Att sitta i badet?
Jag tittade på henne oförstående och sa-
Öhh... ja, dom är 24,21 och 18???
Och hon svarar-
Nämen! Oj vad tiden går fort!

Då vaknade jag av att telefonen ringde.

Jag drömmer inte ofta om min mamma, sist jag gjorde det stod hon med min fot i handen och tittade mellan mina tår och skällde på mig för att jag hade fotsvamp!

Den här drömmen var lite trevligare, men så gott att drömma om henne! Det är snart 7 år sen hon gick bort och jag saknar henne!

1 kommentar:

Titti sa...

Kraaaaaaaam