tisdag 9 april 2013

Nu ogillar jag att...

... smutskasta folk, fä eller företag...
Men ibland så handlar det inte om smutskastning... jag berättar ju bara min sida av vad som hänt.

Jag har ju gått och varit lite småirriterad på företaget
som skrev intyget till min sons ansökan om körtkortstillstånd. Dels för att dom inte fick in det i tid OCH för att dom inte skickade hem en kopia som utlovat... För 3000 kr är det ganska lite begärt att dom håller vad dom själva lovar.
Förra veckan ringde jag iallafall och kontrollerade att intyget hade kommit in och det hade det. Har sen dess försökt få tag på någon för att fråga om kopian.
Dom är inte dom lättaste att få tag på, man möts oftast av en telefonsvarare som informerar om telefontiderna - under telefontiden.
Fick tag på dom idag och fick beskedet om att kopian visst var skickad, men dom fick tillbaks den, kollade folkbokföringen, skickade igen och fick tillbaks den en gång till. Bad dom skicka den igen, i mitt namn.

Ringde sen posten och frågade hur det kommer sig att jag får grannarnas post, halva kvarterets post faktiskt, förra husägarens, förrförra husägaren OCH förrförrförra husägarens post men min sons post skickas tillbaks till avsändaren - Och nej, jag har ingen aning om hur mycket post min son, eller vi andra boendes i huset har missat!
Hon skulle skicka frågan vidare...
Misstänker att jag kommer få lika lite klarhet i detta som jag fick i det här fallet - http://lottaskaos.blogspot.se/2012/05/blir-lagom-halvglad.html

Inga kommentarer: