söndag 23 mars 2008

Nåt jag...

...försöker lära mina barn är att dom är bäst! Dom är otroligt vackra och duktiga och har alla möjligheter i världen att komma dit dom vill... men att varje sak har ett pris (tex en ansträngning) och att varje handling har en konsekvens.... Man får inget gratis och har man skitit på sig får man själv torka sig.
Jag försöker också ge dom kunskapen och medvetenheten om att man duger som man är... det är helt ok att gå på Konsum osminkad i mjukiskläder och det spelar ingen roll om jeansen kostar 300 eller 3000 kr.... huvudsaken är att man själv valt det för att man själv vill.
Jag har också lärt mina barn att aldrig dömma någon för att dom är annorlunda, alla är lika mycket värda och välkomna, samtidigt som man aldrig ska acceptera att bli trampad på.
Det är viktigare att hitta människor som tycker om en för den man är än att vara med männsikor som tycker om det man representerar...
Och jag tror jag lyckats bra... mina barn är otroliga... dom följer sin egen smak och stil och tar inget för givet... Dom trivs med sig själva och kämpar för sitt eget samtidigt som dom har stor empati för omvärlden.
Jag är stolt över mina barn... och jag är glad att jag kan släppa ut dom i världen där dom faktiskt vågar vara sig själva, dom behöver inte vara stöpta i samma form som någon annan.

Inga kommentarer: