tisdag 29 oktober 2013

Den här stormen...

... som rasar runt lär ju inte ha undgått nån, oavsett om man är drabbad eller inte.
Igår på nyheterna visades bilder på folk som blåste omkull.
Det fick mig att tänka på en äldre dam jag träffade när jag jobbade i hemtjänsten, för ett gäng år och en livstid sen.
Hon hette Linnea och var en liten pigg dam. Så liten så hon faktiskt påminde om en fågelunge.
Kort och späd.
Hon var allt annat än späd dock. Hon sparkade igen sina gedigna gamla kökslådor tex. Dom var helt enkelt för tunga att skjuta igen med handen.
En del av området jag jobbade i var ett blåshål, ett blått miljonbygge på en höjd och Linnea bodde i ett område precis brevid. Största mataffären låg dock mitt i detta miljonbygge och trots att hon hade hjälp med handling knatade hon ibland upp till affären för att stödhandla lite.
När det var lite blåsigt ute blåste det ordentligt i blåshålet och då kunde det hända att man passerade nån buske och hörde:
-Hjääälp!
Och där i busken låg hon, Linnea, arg som satan på blåsten...

1 kommentar:

Titty sa...

Ha ha ha ser henne framför mig
Svägerskan