söndag 27 oktober 2013

Vad missade jag nu?

Det hör inte till ovanligheterna här att jag och Karln ligger på sängen, han tittar på tv (oftast sport) och jag gör något annat, tex läser eller pillar på plattan.
Han ligger ofta med tipslappen (eller vad det nu heter) i handen och pratar.
Han pratar om system och hur det hade gått om man hade satt ett sånt tecken där istället för där och beklagar sig eller jublar över hur bra eller dåligt tecknen sitter eller hur bra eller dåligt de går för lagen och hur bra eller dåliga vissa spelare är.
Jag kan erkänna att jag allt som oftast lyssnar med ett halvt öra.
Jag hummar jakande eller nekande mest beroende på hans tonläge.
Vi är oftast väldigt nöjda med detta.
Nu ikväll hör jag plötsligt hur han säger något som kräver mer än ett mm eller ett mhm till svar och säger förvirrat:
-Öhh va?
Och då tycker han att jag visar brist på engagemang!
När jag då började jubla tittade han på mig som jag va en idiot...
Han hade uppenbarligen inte fått 13 rätt...
Undrar om han sa nåt viktigt?

Inga kommentarer: