tisdag 1 oktober 2013

Den ska ju inte tro den kan jävlas med mig!!

Skrivaren på jobbet alltså.
En gång i tiden hade vi ett gammalt ök, kärleken oss emellan var sval.
På den tiden ägde min käre sambo halva företaget och tillsammans fixade vi en mycket bättre skrivare.
Den och jag älskade varann.
Sen såldes ju bolaget och även om Karln jobbar kvar viss tid så har han inte så mycket att göra med just skrivaren längre.
En dag när jag kom till jobbet var min kärlek borta.
Ja inte Karln alltså (honom blir jag inte av med så lätt) Skrivaren, den vackra, sköna, underbara var puts väck.
Kaffemaskinen som hostar och hackar på sista refrängen och ger ifrån sig nån mörk, illasmakande vätska när man trycker på KAFFE står minsann kvar... men skrivaren...
Istället står där ett likadant ök som stod där när jag började och om den första maskinen var trög och halvdum så pratar vi nu om en hjärndöd helvetesmaskin som dessutom krullade papper och gjorde fula ränder på allt.
Kopiera 3 papper kunde ta 15 minuter för först skulle det värmas upp, sen skrev den ut 2, sen skulle den värma upp igen (kall jävel den där) och då fastnade det papper på ställen den själv inte ens visste fanns eftersom den ALLTID påvisade fel.
Dessutom var jag tvungen att använda fel drivrutiner i faktureringsprogrammet för att den ens skulle skriva ut vilket att det blev jävligt jobbigt när man skulle skriva ut annars.
Hatet oss emellan var brinnande minst sagt.
Så här såg det alltid ut när jag hade mycket att göra:


Men så kom jag till jobbet en dag förra veckan och där stod det en smäcker svart skrivare och väntade på att bli installerad.
Jag har väntat, jag har längtat, jag har trånat.
Kommer till jobbet imorse och det första jag får höra från säljaren är:
-Jag har problem att skriva ut med nya skrivaren, har du det? Det kanske bara är min dator...

Tar ett djupt andetag, kollar mailen (alltid nåt jag måste skriva ut där) och provar.
Tänkte det här går väl åt fanders... men inte då, den skrev ut så fint.
Skulle sen kopiera lite post och den försökte med ett gäng felmeddelanden men mig jävlas man då inte med så det gick det med.
Det enda problemet jag har just nu är att efter allt man skriver ut eller kopierar kommer det ett papper till med ett @ och 3 siffror på... känns ju nödvändigt och inte alls slösaktigt så här i det pappersfria samhället.
Och så dom förbannade felmeddelandena som jag får trycka bort.
Men, men, det blir en senare historia för jag lyckades få ut det jag skulle ha (ett gäng kontrakt, ett gäng offerter, ett gäng fakturor och så mail och post kopior) och fort gick det.
Stackars, stackars lilla apparat när jag väl har tid att sätta tänderna i dig... du kan bli min bästa vän eller min värsta fiende... bollen ligger hos dig nu!


Inga kommentarer: