torsdag 10 oktober 2013

Imorgon ska jag till optikern...

... ringde dom igår och bekände mina synder.
-Hej, jag heter Lotta och jag är halvblind.
Är astigmatisk och har glasögon... som jag inte använt på... 15 år typ...
Får huvudvärk av mycket jobb framför datorn på jobbet och ser allt som oftast ut som ett kioskmongo när jag kisar och vinklar huvudet för att se nåt.
Att jag ska dit nu är Äldstans fel, eller rätt snarare.
Efter mitt dygn med henne åkte jag hem med en bunt förmaningar och en väska med kläder (vi har samma storlek och hon rensar alltid garderoben när jag är på besök)
Förmaningarna var :
Gå till optikern! Jag följer med!
Du ger dina bröst för lite credit!
Du borstar tänderna för hårt!

Lite som att ha en mamma hehe

Så efter dessa förmaningar har jag:
Börjat borsta tänderna lösare.
Berömmer mina bröst varje dag (dom verkar iofs inte bry sig nämnvärt)
Och bokat en tid hos optikern (och ja, Äldstan får glatt följa med!)

Nu väntar jag bara på att Äldstan ska gråta ut i nån bok eller tidning i stil med " att bli mamma åt sin mamma"

2 kommentarer:

Titti sa...

Ha ha ha

Plotta sa...

Så jag vet att det är Zlatan på tv... När han är på tv... ;)