söndag 27 oktober 2013

När man 3 kassar och 4 högar senare...

... inser att boken man letar efter inte är där... den kan omöjligtvis hamnat längre in bland dom resterande kassarna, väskorna m.m. då blir man lite trött.
Att det dessutom är urusel belysning trots att man öppnat både badrums och sovrumsdörrar och man försäkerhetsskull gått igenom det en gång till gör en lite tröttare.
Dessutom står man som en vissen krokus eftersom böckerna förvaras under trappen...
Då önskar man ett bibliotek!
Pås,väsk,back,kartong systemet funkar inte så bra med över 1000 böcker.
Boken? Jo den skulle Svägerskan låna och efter många om och men kom jag fram till att den ligger hemma hos Yngstans pappa (för Yngstans Tjohanna lånade den när vi va i Spanien i somras och den hamnade där för den flög hem med tjejerna som flög hem innan oss och landade helt enkelt där, boken alltså inte planet)
Nu känns min halvvissna krokus som trevar i halvmörker imitation helt meningslös...
Nu hotar Svägerskan Yngstan med smisk och jag gav rådet till Yngstan att gömma sig i Karlns säng, det är nog det sista stället i det här huset hans syster vill besöka!

Jag vet iallafall vars man kommer hitta mig, Svägerskan och vinet när biblioteket är klart!

Inga kommentarer: