tisdag 21 oktober 2008

Disk...

De e väl konstigt... jag tycker jag kör diskmaskinen jämt... det finns alltid disk till förbannelse....

MEN...



Igår hittade jag ett ställe i diskmaskinen som jag helt ovetandes har missat att rengöra... vi kan säga att tanken har aldrig slagit mig... FY SKÄMS-ska ALDRIG hända igen!!

Diskmaskinen har presterat lite sämre på sista tiden och då allrahelst vad det gäller disken som invaderar övervåningen (alltså den övre korgen)

Igår lessnade jag och började kolla... Är man karl i huset så är man menar jag!



Jag hittade ju ganska snabbt vad jag tror kan vara problemet... Propellern, impellern eller va fan det nu heter som vevar runt vattnet i maskinen va ju helt igenkorkad typ (den som sitter under den övre korgen som disken då invaderar...)

Skruva skruva pilla pilla putsa putsa skruva skruva SÅ!!

Rent å fint igen....

Åter till...



...MEN nu verkar det ta en hel evighet att fylla diskmaskinen så jag får se om jag löste problemet...













Nej, den är inte min, men den va ganska söt...

Inga kommentarer: