onsdag 15 oktober 2008

Ibland...

...men bara ibland kan det vara lite frustrerande att läsa bok serier...

Som tex boken jag nyss läste ut... Fatal Revenant av Stephen Donaldson... Det är den andra boken i den tredje krönikan...

Den första krönikan a' 3 böcker utgavs mellan 1977 och 1979... och jag hittade dom i slutet på 90 talet och kunde glatt läsa dom i följd.
Den andra krönikan likaså: 3 böcker som utgavs mellan 1980 och 1983... bara läsa på...

Sen kom problemen...

Tredje krönikan a' 4 böcker varav den första utgavs 2004- Ja jag fick vänta ett tag....
Den andra utgavs 2007- Ja jag fick vänta ett tag på den också....
Den tredje boken utges i slutet av 2010 - de e ett tag kvar...
Och den fjärde boken är planerad till slutet av 2013- Känns som en evighet!!

Och så blir det ganska ofta... vänta å vänta... och som jag redan konstaterat.. Om du väntar på nåt gott har du redan väntat för länge ;)

Inga kommentarer: