måndag 27 oktober 2008

Jag har en god vän...

... som med bestämdhet hävdar att ju mer man fokuserar på något ju mer påtagligt blir det (no shit?)
Han pratar mycket och ofta om "The secret" och hävdar att om alla slutade bry sig om tex krig, slutade fokusera på det så skulle det inte existera...

Häromdan gick jag förbi en spegel... noterade att jag va i den och att jag såg lite trött ut... fortsatte vidare... backade... tittade lite närmare... och lite närmare.... hittade en finne på hakan...
Men jag brydde mig inte om den... har inte funderat alls på den... förrens idag... å nog va den kvar alltid...
Så jag vill säga till dig, min gode vän... skiten försvinner inte för att vi inte fokuserar på den... vi missar den bara! Vilket kan vara bra när det gäller en finne.... men ett krig?

Inga kommentarer: