fredag 17 oktober 2008

Yngstan kom precis...

... och klappade sig på magen och sa:

-Mamma, kan du söka på det här?

(Det här är ett stort ärr som löper över nästan hela hennes mage och avsaknad av navel)

-Ärr på magen? Frågar jag dumt... ja jag e lite trött och sliten...
Men hon skrattade bara gott...

-Neej det här som man inte kan uttala! Jag vill se bilder....

Det här man inte kan utala är Gastroschisis, enkelt förklarat föddes min dotter med tarmarna utanför magen -Hela tunntarmen, en bit av tjocktarmen och en bit av mjälten. Hon opererades direkt efter födseln, 6 timmar tog det.Ärret har sen utökats efter en operation av sammanlagt 3 tarmvred och lite annat smått och gott på hennes 11 års dag.

Vi googlade lite och bestämde att vi skulle kolla vidare lite senare.

Jag tror att hon frågade för att nu i sjuan så har en del killar i hennes skola gett henne smeknamn... typ Freak... Mamma ska ta tag i dom pojkarna!!

Jag gillar iallafall hennes inställning. Hon tycker om sitt ärr, hon tycker om sig själv!

Inga kommentarer: