tisdag 28 oktober 2008

Ibland...

...går jag kvällspromenaden själv (ja... alltså... hunden är ju med...) oftast är ett eller fler av mina barn med, vilket jag tycker är jätte mysigt... men som sagt, ibland går jag själv...

Ikväll gick jag själv och i takt med att mina ben rör sig börjar tankar mala...
Jag vet inte varför men jag fastnade nånstans mitt i sommarn 2006 och det stora disk kriget.

Man kan ju tycka att det låter löjligt, vilket det kanske va... kanske gapade jag efter för mycket...
Det var sommaren jag tog hand om min mamma och min "pappa" och det var i slutet på den sommaren dom lämnade oss...
Det var den sommaren som jag gjorde ett avtal med hemtjänsten... som kom att utvecklas till Det stora disk kriget.
Så till dom vill jag säga:
Jag höll min del av vårt avtal...ni höll inte en enda del av er... jag gjorde mitt jobb OCH ert jobb... Ni kunde inte ens hålla reda på när ni skulle vara hos oss och vad ni skulle göra.
Jag hoppas att ni lärde er något av oss, lärde er något om hur man bemöter anhöriga i livets slutskede...
Ni stal viktig tid från mig och mina föräldrar, från mina syskon och våra föräldrar.. Dom är hjälplöst borta nu... och ni försvårade vår sista tid med dom...

Jag har själv jobbat många år i hemtjänsten, jag har själv vårdat människor i slutet av livet och jag vet att det ni gjorde kunde vi anmält. Vi borde ha anmält... men vi var så upptagna med att uppleva vår sista tid tillsammans och senare med vår sorg...

Inga kommentarer: