onsdag 22 oktober 2008

En dag...

...inte riktigt som andra dar....Började med att jag väckte yngstan och sen kunde jag lägga mig ett tag igen... la mig på äldstans säng... Gosade vovvar=)


Intog även min frukost där, medans jag slötittade på tv... jag är egentligen ingen morgon tv tittare...


Bror sms:ade och frågade om jag kunde ha hans andra hund (chihuahuan Bella) också...


Sjääälvklart!


Så medans jag inväntade bror och Bella så fick jag roa Mats... en bekant till familjen (en god vän till mamma och "pappa" innan dom gick bort) som bror ska tillbringa dagen med. Han skulle alltså hämta min bror här istället för.... där...


Och han e ju inte typen som behöver roas... han skulle... utom allt tvivel... kunna prata hål i en sten. Jag finner ju en del av det han pratar om väldigt intressant, han är väldigt kunnig och kan mycket historia, men som sagt... en STEN!!


När bror kom så tog jag iallafall hund 1, hund 2 och hund 3 i koppel och begav mig ut... och vi va ute ett par timmar... gick en lååång promenad via det stora fältet förbi alla kossorna och Bella travade på. Ett tag tog hon snålskjuts, men större delen av promenaden gick hon själv.


När vi kom hem käkade vi lunch... och sen vilade vi.... och då krockade 2 bilar precis nedanför mitt fönster. Jag ringde 112 innan jag ens hunnit titta ut.


Hann inte vila, fick gå ut och prata med räddningstjänsten... och nu måste jag hänga tvätt...

Bella har iallafall gett upp...

Inga kommentarer: