tisdag 21 oktober 2008

Min förälskelse i gräsklipparmannen!

Jag tror att det var sommaren innan jag började i skolan, kan ha varit sommaren innan det också... jag vet ärligt inte, min barndom är lite grötig... med stora luckor i...

Jag kommer ihåg att det var varmt och jag kommer ihåg Ronny...
Jag var inte kär
Men jag var helt klart betuttad...
Jag tyckte han var fin i sitt blonda lockiga hår...
Jag blev glad varje gång jag såg honom... och han hade alltid en stund över. Och hade man tur fick man åka med en sväng på gräsklipparn!!
Vi bodde i ett väldigt barnvänligt bostadsområde där man kunde ta sig överallt utan att gå över nån gata... och vi härjade överallt så han kom sällan undan!
När hösten började närma sig så berättade Ronny att han skulle sluta, han hade hösnuva så jobbet var inte riktigt rätt för honom, han hade hittat nåt annat (jag minns inte vad)... Jag var ledsen och jag HATADE hösnuva...
Ronny tillhör ett av mina fina barndomsminnen...

Inga kommentarer: