tisdag 21 oktober 2008

Idag på promenaden...


så hade Max diarre'...
Han har lite känslig mage...

Han började med att bajsa en gång... ganska lite... 3 meter senare igen, då ganska mycket, 2½ meter senare igen, lite... 4 meter senare, lite... 2 meter senare inget... och sen går han i nån slags krummad krabbgång... jag försöker få honom att stanna å bajsa men han tycker tydligen att det är helt ok att röra sig framåt... i krum krabbgång (bajsställning sidledes) och inget kommer.
När vi börjar närma oss den större ängen går han normalt... och på den lilla gräsplätten precis innan ängen prövar han igen... inget kommer... När vi kommer ut på ängen kör två parkarbetare (vad heter det?? naturvårdare, busk och gräsklippare??) varsin STOR gräsklippare... vilket får mig att tänka på min barndom (kan berätta om det senare). Max krummar lite och jag tänker (som många hundägare)
-Shit va jobbigt (no pun intended) Måste han bajsa här mitt på gräsmattan så man måste plocka upp? Men inget kommer ju... så jag tänker (som många hundägare)
-Jag hoppas dom inte TROR att han bajsade och tycker jag e dum som inte plockar upp...
Jag är vanligtvis en mycket duktig hundbajsplockare (det måste jag ju lägga till på min meritlista!!)
Vi går vidare... Hundarna stolt och stiligt.. och jag i knähöga gummistövlar och knallgul jacka med reflexer...
PRECIS när vi passerar gräsklipparmannen närmast stigen så....
Krummar Max som aldrig för... å ut kommer bajs i MÄNGDER... å det är rinnande.... bara något tjockare än vatten... Totalt omöjligt att plocka upp...

Inga kommentarer: